وبلاگ

آسیب ستون فقرات

ستون فقرات

مفاهیم پایداری ستون فقرات در تصمیم گیری های پس از ضربه های ستون فقرات نقش مهمی دارند.در این بخش به بیان ملاحظات بیومکانیکی پایداری ستون فقرات در زمینه آسیب ستون فقرات می پردازیم:

 

اسیب ستون فقرات

آسیب ستون فقرات

به منظور کلی درک پایداری اسپینال از آناتومی موضعی و بیومکانیک پایه ستون فقرات ضروری است.این مقاله با هدف بررسی این مفاهیم و بحث درمورد تاثیر آنها بر ثبات ستون فقرات است.

مکانیسم آسیب در ستون فقرات گردن رحم قفسه سینه وکمری در کنار بیومکانیک شکست ساختاری در هر سطح مورد بحث قرار گیرد.

مفاهیم پایه ی پایداری ستون فقرات با نظر به ملاحظات بیومکانیک برای الگوهای شکستگی خاص مورد بررسی قرار میگیرد.

 

ستون فقرات

 

آسیب ستون فقرات بخش کوچکی از اغلب واحد های آسیب دیده در بیماران را نشان میدهد, اما تاثیر آسیب ها بر روی زندگی یک بیمار میتواند ویران کننده باشد با سطوح بالای بیماری و نشانه های بیماری آسیب به ستون فقرات ممکن است به علت آسیب شدید از انرژی که بر روی بافت های سالم اثر میگذارد یا آسیب های انرژی پایین تر بر روی بافت های با کیفیت ضعیف تاثیر میگذارد , مانند شکستگی های ناشی از استوپروز در استخوان ها ایجاد شود.

 

ستون فقرات

 

برآوردها نشان میدهدکه در انگلستان هر سال تعداد 20000 بیمار مبتلا به شکستگی مهره ای استوپروز وجود دارد.در سراسر جهان ممکن است تا سال 2014 حدود 1.4 میلیون شکستگی تمام مهره داران وجود داشته باشد که اکثریت ان در اروپا و امریکا اتفاق می افتد.

در آسیب های شدید انرزی کمتر است اما بیشتر احتمال دارد به بی ثباتی مکانیکی و ضایعه نخاعی آسیب دیده منجر شود.

تقریبا 1000 بیمار در هر سال در انگلستان آسیب نخاعی میبینند ,پس از آسیب به عملکرد ستون فقرات ضعیف میشود و منجر به کمترین میزان بازگشت به کار پس از آسیب تمام تروماسیم عمده عضو میشود.مفهوم ثبات ستون فقرات در مرکز تصحیح بالینی در ستون فقرات زخمی قرار دارد .

ستون فقرات

 

درک درستی از آناتومی عادی و عملکرد ستون فقرات , به پزشکان احازه میدهد تا مکانیزم های بالقوه آسیب را درک کنند و نیاز به مداخله پزشکی را ارزیابی کنند , زمانی که ثبات در معرض خطر قرار میگیرد.

در این مقاله اطلاعات مربوط به آناتومی و بیومکانیکی مورد نیاز برای کمک به راهنمایی بالینی تصمیم گیری پس از آسیب ستونفقرات ارایه پیش زمینه برای مفاهیم درگیردر مدیریت آسیب های خاص منطقه مورد بحث قرار میگیرد در جای دیگر این سمپوزیوم.

ستون فقرات

دیدگاهتان را بنویسید