گوناگون

ویژگی تشک مواج

از این دستگاه برای بیمارانی استفاده میشود که به دلایلی مجبور به استراحت مطلق در بیمارستان یا منزل میباشند به علت اینکه بیماران نمیتوانند کمر خود را جابجا نمایند تا خون زیر پوست بدن آنها جریان یابد و عدم خون رسانی باعث نکروز شدن پوست و قسمتی از عضلات سطحی کمر میشود و دچار زخم هایی میشود که به آسانی خوب نمیشود.

در این بخش به بیان ویژگی تشک مواج می پردازیم:

 

ویژگی تشک مواج

 

ویژگی تشک مواج :

برای درمان این بیماران یا جلوگیری از بوجود آمدن این بیماری از تشک های مواجی استفاده میکنند که داخل آنها را به وسیله ی فشرده ساختن هوا و مواج سازی را باعث میشود که زیر بدن بیمار گاهی هوای پر و گاهی هوای خالی باشد. به این ترتیب بیمار بدون خواست خودش زیر پوست بدنش انتقال جریان خون ایجاد میشود که باعث جلوکگیری از نکروز میشود.

این تشک دارای دو قسمت پلاستیکی یا تیوپ مانند است که توسط یک پمپ هوا به داخل تشک ها راه پیدا میکند. در این دستگاه قطعه ای طراحی شده است که در یک زمان هوای یک تشک را افزایش و تشک دیگر را کاهش میدهداین سیرتا زمانی که بیمار از بستر بلند شود ادامه دارد.این تشک ها از جنس پی وی سی میباشند.

 

ویژگی تشک مواج

 

ساختمان دستگاه

پمپ دو دیافراگم که به وسیله میدان مغناطیسی باعث عوض شدن قطبیت آهنرباها که مفصل نگهدارنده دیافراگم ها محسوب میشوند باعث مکش هوا به داخل پمپ شده و از داخل پمپ به تشک راه میابد. برای اینکه مسیر های هوایی برای هر تشک در یک زمان معین  ورود یا خروج هوا ادامه داشته باشد از یک آرمیچر که روی آن یک عدد گیر بکس تعبیه شده تا سرعت چرخش آرمیچر را کم نموده و قدرت چرخش قطعه مکانیکی را زیاد نماید.

 

ویژگی تشک مواج

 

خرابی دستگاه :

1-دیافراگم های دستگاه که در صورت فرسوده شدن یا پاره شدن یا خارج شدن از حالت طبیعی خود باید دیافراگم را تعویض نماییم این دیافراگم ها در فروشگاه هایی که پمپ آکواریوم دارند یافت میشوند.

2-کم شدن خاصیت آهنرباها که در این صورت باید آهنرباهارا طبق نمونه تعویض نماییم.

3- سیم پیچ ایجاد کننده میدان مغناطیسی که در صورت سوختن باید آن را تعویض نماییم.

4-قطع شدن یا سوختن ترانس که اگر قطعی داشتیم آن را پیدا کرده و وصل میکنیم و اگر سوخته باشد تعویض میکنیم.

5-تایمر یا آرمیچر که در صورت سوختن یا خرابی چرخ دنده یا خرابی گیربکس تعویض مینماییم.

6-در صورت سوختن فیوز آن را تعویض مینماییم.

7-در صورت خرابی کلید روشن خاموش تعویض مینماییم.

8-در صورت خرابی شیر وودی و خروجی هوا آن را تعویض مینماییم.

9-بررسی فیلتر ها که در صورت نیاز تمیز میکنیم یا تعویض مینمایم.

 

ویژگی تشک مواج

 

دیدگاهتان را بنویسید