وبلاگ

انواع تشک طبی وکاربرد آنها

انواع تشک طبی و کاربرد انها

با نوآوری های اخیر در زمینه تولید تشک، موارد انتخاب برای خریداران بالا می رود لذا اطلاع از تشک ها و کاربرد های آنها کمک بسزایی در تصمیم گیری برای خرید میکند.در این بخش به بیان انواع تشک طبی و کاربرد آنها می پردازیم:

 

انواع تشک طبی و کاربرد انهاانواع تشک طبی و کاربرد آنها

انواع تشک طبی و کاربرد آنها:

 

1_ تشک مموری فوم:

تشک های مموری فوم یا فوم های الاستیک قابلیت تغییر شکل به فرم بدن فردی که روی تخت دراز کشیده است را دارند که برای بهبود مفاصل دردناک و دردهای صبحگاهی که ناشی از بد خوابیدن افراد است  و همچنین افرادی که دچار مشکل بیخوابی هستند، بسیار مناسب است.

تشک های مموری فوم تحت تاثیر دما قرار میگیرند لذا در واکنش به دمای بدن به دلیل قابلیت انعطاف پذیری که دارند، میتوانند متناسب با شکل و وزن بدن فرم گیرند.

تولیدکنندگان تشک از فناوری مموری فوم های سلول باز (open- cell)، مموری فوم های حاوی ژل تزریق شده (gel-infused)، لایه های فوم با پوشش مشبک و سایر فناوری ها برای بهبود عبور جریان هوا در زمان خوابیدن  فرد روی تشک ها را طراحی کرده اند. هم چنین مموری فوم ها در مقابل باکتری ها، حشرات تخت، گرد و غبار و بسیاری از انواع آلرژی زا ها مقاوم هستند.

 

2_تشک فنری:

تشک های دارای فنر داخلی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین طراحی های تشک مدرن هستند. تولیدکنندگان در طراحی و ساخت این  نوع تشک ها که از مقاومت بالایی نیز برخوردار هستند، از سیستم های نگهدارنده مختلف  شامل فنرهای متصل به هم یکپارچه یا فنرهای پیچیده شده در پاکت های مجزا استفاده می کنند و با انواع مختلفی از مواد داخلی فنرها را می پوشانند تا یک محل خواب راحت را فراهم کنند. تشک های دارای فنر داخلی هنوز هم پرفروش ترین تشک ها در سطح دنیا هستند.

 

3_تشک هیبرید:

این تشک ها با ترکیب دو یا چند سیستم نگهدارنده مختلف (معمولاً مموری فوم ها با سیستم فنر داخلی پیشرفته) تمامی فواید مموری فوم ها را با حفظ ظاهر کلاسیک و حس فنر داخلی تشک ارائه میکنند.

تکنولوژی فنرهای پاکتی انتقال حرکت های  ناشی از جابه جایی و چرخیدن روی تشک را کاهش میدهد و منجر به ایجاد خوابی راحت تر می گردد. لایه های مموری فوم، حالت خوابیدن راحت تری را فراهم می کنند که فشار بر نواحی حساس بدن را کاهش داده و هم چنین حرارت بدن را از طریق انتشار حرارت ایجاد شده ناشی از آن، کنترل می کند.

 

4_تشک لاتکس:

این تشک ها از با دوام ترین و منعطف ترین تشک ها هستند و کمترین فشار اضافی را بر شانه ها، کمر و مفاصل وارد می کنند که از ویژگی های بارز این تشک ها هستند. همچنین تشک های لاتکس توانایی کاهش حرکات ناشی از تکان خوردن افراد را نیز دارند.

 

5_تشک فوم:

 

تشک های فوم در وزن ها و تراکم های متفاوتی از فوم های پلی اورتان منعطف پتروشیمیایی یا فوم های لاستیکی لاتکس ساخته شده اند و انتخاب های مختلفی را با محدوده قیمتی متفاوت در اختیار مصرف کنندگان قرار داده اند.

تشک های فوم به گونه ای طراحی شده اند که گوشه های تخت را کاملاً پر می کنند و سطح تشک و راحتی آن در تمام نقاط کاملاً به صورت یکنواخت حفظ می شود. این تشک ها برای افرادی که عادت تکان خوردن در خواب را دارند مناسب است.

انواع تشک طبی وکاربرد آنهاانواع تشک های طبی و کاربرد آنهاانواع تشک طبی و کاربرد انها

تشک طبی

دیدگاهتان را بنویسید