وبلاگ

مزایا و معایب کمربند طبی

کمربند های طبی اگر به جا تجویز شده و استفاده شوند مطئنا فواید فراوانی خواهند اشت و به همان موازات اگر استفاده نادرست داشته باشند معایبی نیز در پی خواهند داشت.

در این بخش به بیان مزایا و معایب کمربند طبی می پردازیم:

 

انواع کمربند طبی

 

مزایای کمربند طبی:

1-  بعد از عمل جراحی می‌توان از کمربندهای طبی برای کمک به  تثبیت ستون فقرات استفاده کرد.

2- کمربندهای طبی می‌توانند بعد از آسیب‌های خیلی کم کمر با محدودسازی حرکت ستون فقرات در ناحیه پایینی کمر، در همان مراحل اولیه، موثر باشند.

3- در واقع محدود کردن حرکت پایین کمر اجازه می‌دهد برخی آسیب‌های کمر التیام یابند. برخی از افرادی که از کمربند‌های طبی استفاده می کنند گفته اند که  که این کمربندها  شکم‌شان را تثبیت و تقویت می‌کند ، طرز قرار گيرى بدن‌‌شان را بهبود بخشیده و کمی از بار ناحیه پایینی کمرشان کاهش می‌ دهد.

4- کمربندهای طبی می‌توانند در زمان  درد کمر، در زمان انتقال از حالتی به حالت دیگر (مثلاً از حالت نشسته به ایستاده) آن را راحت‌تر سازند.

5- اگر شغل شما جزء مشاغل سختی است که به  پایین کمرتان فشار وارد می‌کند ، هنگامی‌که بعد از  یک آسیب‌دیدگی کمر برای اولین بار به سرکار‌تان باز می‌گردید، این نوع کمربند‌ها می‌توانند با پیشگیری از کشیدگی بیش از حد در ناحیه ستون فقرات  به شما کمک می‌کنند.

انواع کمربند طبی

معایب کمربند‌های طبی:

در بین پزشکان این نگرانی وجود دارد که استفاده بیش از حد از کمربند‌های طبی، این احتمال را به‌وجود می‌آورد که به دلیل کم کار شدن برخی از عضلات که ستون فقرات را تثبیت می‌کنند، آن‌ها را ضعیف می کند و باعث تحلیل رفتن این عضلات می شود.

به معنای دیگر عضلات و رباط‌هایی که مجبور به کار نیستند به دلیل پشتیبانی و کمک کمربند ضعیف خواهند شد.

این تقاضا  از کمربند هر روز بیشتر و بیشتر خواهد شد تا جایی که در برخی نقاط، کمربند دیگر قادر به انجام کار زیادی نبوده و ممکن است آسیب هم به وجود آورد.

انواع کمربند طبی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید