وبلاگ

کاربرد کتف بند

کاربرد کتف بند

کتف بند ها وسیله هایی کشی و به شکل مناسب کتف هستند که درسایزهای مختلف تولید میشوند و اصلی ترین کاربرد آن ها برای تامین حمایت خارجی از کتف می باشد.

در این بخش به بیان کاربرد کتف بند می پردازیم:

کاربرد کتف بند

این وسیله ستون فقرات را در وضعیت درست نگه می دارد و از خمیدگی پشت کمر جلوگیری می کند. همچنین کتف بند طبی باعث افزایش حجم تنفس و نگهداری تنه در حالت درست و  مناسب می شود.

 

مزایای استفاده از کتف بند ها:

 بسیاری از افراد بنا به دلایلی من  جمله ژنتیک ، کارهای روزمره سخت، نشستن های نادرست، ورزش های نادرست و برخی عوامل دیگر که باعث بروز آسیب در ناحیه کتف و سرشانه میشود دچار عارضه های مانند قوز کمر و صدمه در ناحیه کتف و سرشانه میشوند که درمان‌های بسیاری برای این عارضه وجود دارد لذا کتف بندهای طبی برای درمان دردهای خفیف تا شدید کاربرد دارد. و این کاربرد در شرایطی است که آسیب باعث شکستگی یا در رفتگی در ناحیه کتف و سرشانه نشده باشد و صرفا یک آسیب ضربه ای یا ناشی از کوفتگی باشد.

کتف بند مخصوص (کمربند طبی) در کاهش درد و بهبود آسیب بسیار موثر است و در صورت استفاده درست  از آن می‌توان از آسیب‌دیدگی مهره‌های ستون فقرات نیز جلوگیری کرد و به نوعی از ابتلا به  این عارضه پیشگیری کرد.

 هنگام احساس دردهای خفیف تا متوسط باید از کمربند طبی استفاده شود ولی در صورتی که فرد با درد شدید مواجه باشد حتما باید ابتدا به پزشک مراجعه کرده سپس در صورت تجویز کتف بند از طرف دکتر میتوانند نسبت به استفاده از آن اقدام کنند.

کاربرد کتف بند

موارد استفاده از کتف بند:

  •  کتف بند علاوه بر استفاده های طبی برای درمان آسیب ها در ناحیه کتف و سرشانه برای بانوانی که می خواهند  زیبایی اندام خود را حفظ کنند نیز بسیار مفید است. چراکه باعث فرم دهی در ناحیه کتف و سرشانه شده و از افتادگی شانه ها و کتف ها جلوگیری می کند.
  • افراد لاغر و نوجوان در سن رشد برای جلوگیری از خمیدگی پشت می توانند هموازه از زیرلباس کتف بند را مورد استفاده قرار دهند  . 
  •  برای جلوگیری از خمیدگی پشت وخستگی عضلات پشتی است که تحت تاثیر  عوامل زیادی مثل  کار با رایانه ، رانندگی کردن و انجام فعالیت های ورزشی می باشد در این خصوص همواره بستن این کمربندها توصیه میشود چراکه نقش موثری در جلوگیری از خستگی عضلات دارد.
  •  در خصوص رفع مشکلات تنفسی ناشی از روی هم خوابیدن ریه ها می باشد که با بستن کتف بند و  صاف شدن ستون فقرات و مهره های پشت بدن به حالت تعادل کشیده می شود و از فشار روی ریه هاکم می شود در نتیجه تنفس بیمار راحت تر می شود.
  • برای درمان عوارض ناشی از صدمات دیسک مهره های پشتی نزدیک به کتف ها نیز بعضی مواقع با تشیخص پزشک از کتف بند استفاده میشود چون عرض شانه ها را در حرکت ها ثابت نگه میدارد و مانع از کشیدگی در ناحیه دیسک ها می شود.

کاربرد کتف بند

 

دیدگاهتان را بنویسید