وبلاگ

کاربرد کفی طبی خار پاشنه

کاربرد کفی خار پاشنه

خار پاشنه خار پا یا خار زیرین پاشنه نام های مختلف این بیماری است که یکی از علل ایجاد درد در پاشنه ی پا است.

در این بخش به بیان کاربرد کفی طبی خار پاشنه میپردازیم:

 

کاربرد کفی طبی خار پاشنه

 

کاربرد کفی طبی خار پاشنه:

بیماری خار پاشنه را باید خیلی سریع درمان کرد در غیر اینصورت فرد مجبور است برای کاهش درد خود به صورت لنگان لنگان راه برود که موجب آسیب رسیدن به کمر و زانو می شود. نشانه‌ها بیماری به صورت درد زیر پاشنه پا در آغاز راه رفتن، به‌ویژه درد هاونگاهی(صبحگاهی) رخ می‌دهد همچنین  خم کردن پا به بالا درد را افزایش می‌دهد.

راه حل های مختلفی برای درمان خار پاشنه پیشنهاد می شود. استراحت، کاهش وزن، انجام تمرینات مناسب ورزشی و استفاده از کفی خار پاشنه از این روش ها هستند. کفی مخصوص خار پاشنه باعث کاهش فشار بر روی پاشنه و بهبود درد پا می شود. استفاده از آن خیلی آسان است و بهتر است این پد را دائما در کفش خود قرار دهید. این کفی ها از جنس سیلیکون ساخته شده است و در سایزهای مختلف وجود دارد.

 

کاربرد کفی طبی خار پاشنه

 

عملکرد و مکانیسم:

کفش راحت و اندازه، فشار روی خار پاشنه پا را کاهش می‌دهد. این فشار تولید درد و ناراحتی می‌کند. اگر خار پاشنه دارید، توصیه‌های زیر را هنگام خرید کفش مناسب برای خار پاشنه در نظر بگیرید:

  • پاشنه محکم: پشت کفش باید محکم باشد تا بتواند از پاشنه محافظت کند و از چرخش رو به داخل یا خارج پا جلوگیری کند.
  • انعطاف پذیری متوسط: کفش نباید به راحتی خم شود. البته کفش باید خمی تدریجی داشته باشد تا هنگام خم شدن پا مقاومت مناسبی از خود نشان دهد.
  • پاشنه با بلندی اندک: کفی یا کفشی که پاشنه آن اندکی، کمتر از یک اینچ، بلند باشد، فشار را از روی پاشنه دردناک برمی‌دارد.

همچنین می‌توانید برای ساخت کفی‌های طبی سفارشی اقدام کنید تا پس از قالب گرفتن از پاهایتان، یک کفی کاملاً اندازه کفش‌هایتان تهیه شود. این کفی‌ها به طور سفارشی طراحی و ساخته می‌شود تا از چرخش پا جلوگیری کند و پاشنه را بهتر نگه دارد. کفی طبی با توجه به تجویز متخصص پا (پدیاتریست) ساخته می‌شود.

 

کاربرد کفی خار پاشنه

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید