وبلاگ

انواع بالشت های طبی و کاربرد آنها

بالشت ها نقش بسزایی در کاهش میزان فشار وارد شده به مهره های گردن و همچنین قسمت فوقانی ستون فقرات و انحنای آنها دارند. این فرآیند در صورتی مناسب است که بالشت های طبی را به خوبی شناخته و بالشت مناسبی را انتخاب نماییم.در این بخش  به بیان انواع بالشت طبی و کاربرد آن ها می پردازیم:

 

انواع بالشت طبی و کاربرد آنها

بالشت های طبی برای استفاده زیر سر، بین زانو ها، دور گردن، بالشت های مخصوص دوران بارداری و… طراحی میشوند.

بالشت های طبی به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. بالشت های طبی فوم دار(بالشت های هوشمند): برحسب تغییرات هوای محیط، تغییر حالت می دهند.
  2. بالشت های طبی بادی: حمل و نقل آسانی دارند.

انواع بالشت های طبی و کاربردآنها

 

 

انواع بالشت های طبی و کاربرد آنها:

 

بالشت زانو درد:

افرادی که دچار زانو درد هستند حتی در هنگام خواب زمانی که به حالت پهلو بخوابند به دلیل سایش زانو ها درد شدیدی حس می کنند لذا استفاده از بالشت زانو به نحوی که بین دو زانو قرار میگیرد باعث کاهش درد در قسمت زانو میشود.

انواع بالشت طبی و کاربرد آنها

 

 

بالشت گرد مخصوص نشستن:

این بالشت برای افرادی که به دلایلی همچون کمر درد نمیتوانند روی سطوح سفت بنشینند مناسب است. انواع بالشت های طبی و کاربردآنها

بالشت بارداری:

بالشت های بارداری برای  مادران باردار مخصوصا در ماه های آخر که درزمان خواب نیز به دلیل وزن سنگینی که دارند دچار مشکل میشوند بسیار مهم است.بالشت های بارداری خود در دو نوع :

الف_ بالشت های 3ماهه دوم بارداری : این نوع  بالشت نازک بوده و با قرارگرفتن زیر شکم فرد باردار در حالتی که به پهلو خوابیده است وزن شکم را متحمل شده و خواب راحتی را برای مادر فراهم میکند.

ب_بالشت های 3 ماهه سوم بارداری: این نوع بالشت ها بلندی ای به اندازه 3/5 متری هستند که در تمام طول پا کمر قرار گرفته و باعث کاهش کمر درد های این دوران میشوند.

 بالشت تنگی نفس:

این نوع بالشت ها که از رشته های پلی استر و فوم های شکل پذیر ساخته شده اند، برای افرادی که تنگی  دچار عارضه نفس تنگی هستند و یا به دهان و بینی آنان لوله وصل می باشد و یا در ناحیه مقعد  درد دارند و باید روی یک شانه بخوابند طراحی و ساخته شده است.

انواع بالشت طبی و کاربرد آنها

 بالشت نازک:

این نوع بالشت ها برای افرادی که واریس دارند و هنگام خوابیدن معمولا پاهایشان کمی بالاتر از سطح بدن قرار می دهند ، بسیار مفید و کاربردی می باشد. جنس این بالشت ها از فوم یا نخ پلی استر و یا ترکیب این دو می باشد.

اواع بالشت های طبی و کاربرد آنها

 بالشت کمر:

این نوع بالشت ها برای افرادی که در قسمت مهره های پایین کمر  خود احساس درد و ناراحتی می کنند ، توصیه می شود.

 

 بالشت های بغلی:

این نوع بالشت ها برای افرادی که  در ناحیه زانو و کمر احساس درد دارند ، در زمان خواب با قرار گرفتن در میان پاها قرار گرفته و باعث کاهش درد می شوند.

انواع بالشت های طبی و کاربرد های آنها

 بالشت گردن درد:

این نوع بالشت ها در هر حالت خوابیده ای، چه به پهلو، چه به شکم و چه به روی کمر، محافظ مناسبی برای گردن و سر هستند. نرمی برای کاهش گردن درد، بالشت نباید خیلی سفت و نه خیلی نرم باشد.

انواع بالشت های طبی و کاربرد آنها

 

دیدگاهتان را بنویسید