وبلاگ-اخبار

ماسک های زیبایی پوست

ماسک های زیبایی پوست

ماسک های زیبایی پوست :

ماسک های زیبایی پوست یکی از بهترین روش ها برای شفاف سازی و جوان ماندن پوست است . اگر شما برای بهتر شدن پوست خود اقدام نکنید پوست شما به تدریج پیر و چروک می شود .همیشه مواد طبیعی بهترین روش برای کاهش چربی پوست خود است .

داشتن پوستی جوان و بدون لک برای تمامی خانم ها لازم است ما میخواهیم انواع ماسک های طبیعی را معرفی کنیم . ماسک های طبیعی یکی ازموثر ترین روش ها برای زیبایی تمیزی و لایه برداری  و آب رسانی پوست است .

به خصوص افرادی که بر روی پوست خود لک های قهوه ای دارند بهتر است از ماسک زرد چوبه استفاده کنند . این ماسک تا حد ممکن الکه هایی که بر صورت است را برطرف میکند .قبل از شناخت ماسک های مختلف باید با ساختار پوست خود اشنا شوید با توجه به نوع پوست می توانید ماسک مورد نظر خود را انتخاب کنید .

ماسک های زیبایی پوستآیا صابون برای پوست مفید است ؟

صابون برای پوست اصلا مناسب نیست .افرادی که به شما مواد بهداشتی را پیشنهاد میدهند هیچ اطلاعاتی در مورد آن ندارند و بدون هیچ منبع معتبری به شما نظر میدهند و باعث میشود پوست بدون ایراد شما تا همیشه پر از ایراد شود .البته ممکن است بعضی از افراد استفاده کرده باشند و به نتیجه مطلوب هم برسند اما پوست ها با هم متفاوت است و احتمال دارد روی پوست شما جواب عکس داشته باشد .

به خصوص افرادی که پوست خشک دارند در طول روز نباید بیش از 1 بار صورتشان را شست و شو دهند و توصیه می شود اصلا نباید از صابون استفاده کنند .

 برای افرادی که پوست چرب دارند :

برای افرادی که پوست چرب دارند در اکثر موارد پوستشان جوش و اکنه میزند یکی از دلایلی که جوش میزنند این است که پوست چرب آلودگی را به خود جذب می کند .شما می توانید با تهیه ماسک زرد چوبه و عسل به راحتی از پوست چرب خود خلاص شوید .

با استفاده از ماسک های زیبایی پوست به راحتی از چین و چروک و لکه ها خلاص شوید .این کار باعث طراوت و شادابی جوان ماندن پوست می شود .

یکی دیگر از ماسک های طبیعی چای سبز و آرد برنج است . این ماسک به پوست چرب کمک می کند تا از میزان چربی خود کم کند و طراوت خود را به دست آورد . قبل از استفاده هر ماسک های زیبایی پوست بر روی صورت و نقاط حساس بدن اول رو بازو خود تست کنید . بعد از 20 دقیقه اگر بدن شما نسبت به ماسک واکنش نشان نداد به راحتی میتوانید بر روی پوست صورت خود قرار دهید .

ماسک عسل یکی از بهترین ماسک های زیبایی پوست است . توصیه میشود  قبلا از خواب به مدت 30 الی 60 دقیقه بر روی صورت بماند . زیرا باعث از بین رفتن جوش و آکنه است و همچنین قرمزی پوست را هم رفع می کند .

ماسک های پاک کننده بهترین گذینه برای از بین بردن جوش های سیاه است .البته این ماسک ها برای پیش گیری جوش آکنه و پاک کردن پوست مناسب است برای درمان قطعی و همیشگی پوست بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید .

ماسک های زیبایی پوستماسک برای پوست های چرب :

  • ماسک لیمو و ماست
  • ماسک سفیده تخم مرغ
  • ماسک شکر قهوه ای و عسل
  • ماسک بابونه و خاک رس

افرادی که پوست خشک دارند :

افرادی که پوست خشک دارند پزشکان توصیه کرده اند که گیلیسیرین بهترین گزینه برای پوست های خشک است که باعث می شود پوست دیگر احساس خشکی زبری و ترک نکند و همچنین از صابونی استفاده کنند که در آن گیلیسیرین موجود باشد . پوست های خشک باید صورت خود را آب ملایم شست و شو دهند . زیرا آب داغ باعث می شود چربی و لطافت پوست از بین برود  و در طول روز با مواد مرطوب کننده با ملایمت پوست خود را نرم کنند.

بهتر است از لیف برای شست و شوی صورت استفاده نشود به پوست آسیب می زند . بهترین گزینه این است که با دست هایتان به آرامی پوست خود را ماساژ دهید . این نوع افراد باید یک مرطوب کننده همراهشان باشد و اگر بعد از استفاده ماسک های زیبایی پوست دچاره سوزش و خارش شده اند باید از یک محصول دیگری استفاده کنند .

پوست خشک به مراقبت های بیشتری نسبت به پوست چرب لازم دارد و ماسک های طبیعی بهترین گزینه است .

ماسک برای افرادی که پوست خشک دارند :

  • ماسک خیار و شکر
  • ماسک عسل و موز
  • ماسک روغن کرچک و پاپایا
  • توت فرنگی و پودر کاکائو

مناسب ترین زمان برای گذاشتن ماسک :

مناسب ترین زمان برای گذاشتن ماسک های زیبایی پوست بر روی صورت شب قبل از خواب است .به این دلیل که منافذ پوست در طول روز باز شده و آلودگی را به خود جذب کرده و همچنین اثر آرایش بر صورت باقی مانده است .

اکثر ماسک های زیبایی پوست بهتر است 15الی 20دقیقه رو پوست بماند و بعد از خشک شدن با آب ولرم بشویید تا به راحتی از پوستتان جدا شود . اما بعضی از ماسک ها متفاوت است مثل ماسک عسل که باید 60 دقیقه بر روی پوست بماند .قبل از استفاده از هر ماسک بهتر است پوست تمیز باشد .

سپس روی پوستتان را مرطوب کنید تا از خشک شدن پوست جلو گیری کند .

ماسک های زیبایی پوستضرر های ماسک چیست ؟

بعضی ها ماسک های زیبایی پوست را هر روز بر روی صورت خود قرار می دهند .استفاده بیش از حد ماسک نه تنها پوست را شفاف و جوان نگه نمیدارد بلکه باعث می شود به پوست آسیب بزند . ماسک های مرطوب کننده باید تنها 2 بار درهفته مورد استفاده قرار بگیرد .

اما اگر در آب هوایی که خشک یا گرم و سرد است سکونت دارید بهتر است روزانه از مرطوب کننده صورت استفاده کنید . ماسک لایه بردار یا روشن کننده مضر است و بهتر از 2 بار در هفته استفاده شود. قبلا استفاده از هر ماسک باید آرایش صورتتان را پاک کنید تا منافذ پوستتان باز شود .

این مسئله توجه داشته باشید که هیچ کدام از ماسک های زیبایی پوست را نباید به اطراف چشمتان بزنید . زیرا پوست اطراف چشم نازک است و باعث تحریک و تورم میشود .نتایج ماسک بلافاصله بعد از این که ماسک را از صورت خود پاک کرده اید می توانید مشاهده کنید. پوست نرم تازه و روشن است  البته استفاده مداوم از ماسک ها می تواند نتیجه مطلوبی را در بر داشته باشد .

 

برای دیدن دیگر محصولات ارایشی و بهداشتی کلیک کنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید