وبلاگ

کاربرد کیسه آب گرم

کاربرد کیسه آب گرم

کیسه آب گرم یک کیسه  پلاستیکی است که مثل یک پد گرم و یا یک بسته یخ می باشد و برای انتقال گرما یا سرما به بدن به کار می رود.

در این بخش به بیان کاربرد کیسه آب گرم می پردازیم:

 

کاربرد کیسه آب گرم

کیسه آب گرم  برای زنان حامله بسیار کاربردی و مفید است.بهترین کیسه آب گرم ،کیسه ای است که درز نداشته باشد زیرا احتمال نشتی در آن بسیار کم است.

کیسه های آب گرم یکی از روشهای کم هزینه و بدون دردسر، برای کاهش درد و دریافت گرما هستند.

همچنین از آنجایی که کیسه های آب گرم  بدون برق می باشد فوق العاده ایمن است.

 

کاربرد کیسه آب گرم

 

کاربرد های کیسه آب گرم:

 

  1. کاهش سندروم قاعدگی:

قاعدگی از زمان بلوغ شروع میشود و درهر ماه تکرار می شود که موجب ایجاد درد در ناحیه ی شکم و کمر میگردد.                                داروهای ضد درد جهت  رفع آن وجود دارد،اما روش طبیعی تر، ایجاد گرما در ناحیه ی شکم و کمر می باشد.

  1. رفع درد مقعد:

بهترین روش برای  درمان درد در این ناحیه، درمان همراه با گرم کردن است.

  1. تسکین سردرد:

کیسه آب گرم می تواند در تسکین سر درد موثر باشد لذا از این روش می توان سردرد های معمولی را درمان کرد.

  1. کیسه یخ:

میتوان کیسه آب گرم را به صورت نصفه از آب پر کرده و آن را درون فریزر قرار دهیم تا یک کیسه یخ داشته باشیم و از آن برای               رفع کبودی و زخم ها استفاده نمود.

  1. گرم شدن در رخت خواب:

میتوان با استفاده ی از کیسه آب گرم رختخواب خود را گرم نمود، به این صورت که 10 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب ، کیسه               آب گرم  را در رختخواب خود قرار دهید.

  1. آب دادن به گیاهان:

زمانی که آب موجود در کیسه آب گرم ، دیگر گرم نیست و کاربردی برایتان ندارد، می توانید از آن برای آب دادن به گیاهان یا پر                کردن ظرف حیوان خانگیتان استفاده نمایید.

  1. رفع گرفتگی معده:

زمانی که معده شما دچار گرفتگی می شود، استفاده از یک  کیسه آب گرم می تواند به رفع این مشکل شما کمک کند. در این زمان             باید تنها کیسه آب گرم  را بر روی شکم خود قرار دهید.

 

کاربرد کیسه آب گرم

دیدگاهتان را بنویسید