وبلاگ-اخبار

علت خستگیه زیاد و خواب آلودگی

علت خستگیه زیاد و خواب آلودگی

علت خستگیه زیاد و خواب آلودگی ممکن است دلایل پزشکی داشته باشد . بعضی ها ممکن است افسردگی داشته باشند. خواب زیاد و خسنگی متعدد در طول روز طبیعی نیست و نباید آن را پشت گوش بی اندازیم .و باید به دنبال چاره و علت آن بگردیم . در طول شبانه روز خواب کافی داشته باشیم . میزان خواب همه افراد متفاوت است و همچنین بستگی به سن فرد هم دارد . خانم های باردار؛ افراد سن بالا ممکن است درصد نیازشان برای خواب نسبت به بقیه متفاوت باشد . البته از طرفی هم خواب زیاد و طولانی هم نرمال نیست و باید به پزشک مراجعه کنید . زیرا ممکن است مبتلا به بیماری شده باشید .

خواب مناسب برای بزرگسالان 7تا 9 ساعت مشخص شده است و برای سالمندان 7 تا 8 ساعت کافی می باشد .بعضی ها برای احساس بهتر در روز نیازمند خواب بیشتر هستند 10 تا 12 ساعت می تواند حال بهتری بهشان بدهد .

چرا در طول روز احساس خواب آلودگی و خستگی می کنیم ؟

نمی توان گفت که اگر احساس خواب آلودگی و خستگی می کنیم نشانه بیماری است .اما اگر در طولانی مدت این علائم تکرار شود ممکن است منجر به بیماری شود .برای پر انرژی بودن در طول روز بهتر است خواب کافی داشته باشیم .کسانی که در طول شب بیدارند طبیعی است که در روز خسته و بی حال باشند .البته بیش از حد خوابیدن در طول روز هم موجب کسالت و خستگی در فرد بشود . روزانه برای هر نوجوان بهتر است 7تا8 ساعت خواب مفید داشته باشد .

"<yoastmark

عفونت و علت خستگیه زیاد و خواب آلودگی

یکی از دلایل خستگی و خواب آلودگی ممکن است وجود عفونت در بدن باشد .عفونت ها عوارض زیادی دارند و ممکن است با گسترش آن ها در بدن دچاره مشگل شود .شاید در ظاهر فرد مشگل ایجاد نکند و خوده شخص و پزشک متوجه نشود . اما با گذشت زمان و با بروز خستگی و خواب آلودگی میتوان عفونت را تشخیص داد .

کم خونی می تواند یکی دیگر از علائم خستگی و کم خوابی باشد .کمبود گلبول های قرمز در بدن موجب خستگی و خواب آلودگی در هر فرد می شود . زیرا وظیفه گلبول های قرمر رساندن اکسیژن به بدن است .اگر بزرگسالان بیش از 9 ساعت در طول روز بخواب اند باعث می شود که در طول روز احساس خستگی کنند .و صبح ها با احساس خستگی از خواب بیدار شوند . اگر شما خواب کافی در طول روز نداشته باشید .بدن سعی می کند این کمبود را جبران کند .

عوارض خواب زیاد

زیاد خوابیدن می تواند عوارض منفی بر روی بدن شما داشته باشد . سر درد ؛چاقی؛ دیابت ؛افسردگی ؛کمر درد ؛ناراحتی قلبی این دسته افراد در معرض خطر بیشتری در برابر بیماری قرار می گیرند . در صورت این که علائم خواب و خستگی شما بیش از 6تا7  هفته طول کشیده باشد بهتر است یک آزمایش انجام دهید .

غذا خوردن نا درست و کم می تواند روی سیستم بدن شما تاثییر بگذارد .استرس های متداوم و پست سرهم ممکن است بر روی شما غلبه کند .برای انرژی بیشتر بهتر است از کافئین و خوراکی های شیرین استفاده کنید . البته نباید مقدار زیاد از آن ها مصرف کنید . زیرا تاثییر منفی بر روی بدن شما خواهد گذاشت .نوشیدن آب در طول روز و مصرف سبزیجات می تواند یک تغزینه مناسب برای شما باشد .

ورزش می تواند انرزی شما را چند برابر کند سعی کنید در هفته 3 روز ورزش کنید .فعالیت می تواند تاثییر مثبت بر روی شما بگذارد . نداشتن خواب کافی در طول روز و هفته و داشتن فعالیت زیاد هم در کمبود خواب بسیار تاثییر دارد .سلامت بدن شما باید در اولویت برایتان قرار داشته باشد .بدن خانم ها بیشتر از آقایان نیاز به استراحت  دارند و باید حداقل 8 ساعت در شبانه روز بخوابند .

تاثیرات کم خونی بر روی خواب و خستگی

علت خستگیه زیاد و خواب آلودگی در بیشتر خانم ها و آقایان ممکن است از کم خونی باشد . یکی از دلایل کم خونی می تواند کمبود آهن باشد و به فرد احساس سنگین بودن دست می دهد .قند خون بالا به معنی دیابت است که باعث کم شدن انرژی در بدن می شود . اضطراب از جمله دلایل خستگی و احساس ضعف در بدن می باشد .خستگی ذهن و جسم می تواند بر روی سیستم بدن تاثیر بگذارد .

"<yoastmark

قبلا از این که پزشکان برای درمان خستگی و خواب آلودگی شما به دنبال بهبود باشند باید اول دلیل آن را پیدا کنند .کار هایی که می توانددر طول روز خستگی شما را کاهش دهد و موجب افزایش انرژی شما بشوند را انجام بدهید .با تمرین یوگا میزان استرس و اضطزاب خود را کاهش دهید . از مواردی که می تواند به شما انرژی منفی بدهد دوری کنید . تغییرات در زندگی می تواند به شما کمک کند .تجویز پزشک خود را برای بهبود بیماری خود ادامه دهید .

تاثیر افسردگی بر روی خستگی

افسردگی در زنان بیشتر اتفاق می افتد .و در بیشتر خانواده ها شایع است .بشتر خانم های باردار بعد از زایمان دوچاره افسردگی و خستگی می شوند .دیگر افراد هم به دلیل تغییر فصل ها دچاره خستگی و افسردگی می شوند . در این موارد ممکن است اشتهای شما زیاد شود و یا اصلا میل به غذا نداشته باشید .

می توانید فعالیت روز خود را بیشتر کنید .شما با شنا و یا هر ورزش دیگری می توانید میزان خواب خستگی و استرستان را کاهش دهید. اما مراقب خود باشید تا بیش از حد خودتان را خسته نکنید .اما اگر فعالیتی که قبلا برای شما آسان تر و پر انرژی تر بوده است الان احساس خستگی به شما می دهد .بهتر است به پزشک مراجعه کنید و برای بهبود خود حتما پیگیر بشوید .

درسته که غذا به شما انرژی می دهد اما نباید در آن زیاده روی کنید .پر خوری بیش از حد به شما احساس سنگینی و خستگی می دهد . برای رژیم غذایی بهتر است به پزشک مراجعه کنید و غذاهایی که موجب خواب آلودگی در شما می شود خود داری کنید .

ممکن است علت خستگیه زیاد و خواب آلودگی شما به قلبتان ارتباط داشته باشد . بیماری قلبی می تواند یکی از دلایل مرگ در خانم ها باشد . با مصرف داروها از طرف تجویز پزشک می تواند به این بیماری کمک کند .

برای دیدن لوازم مصرفی عمومی و تخصصی به دسته بندی پزشکی مراجعه فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *