وبلاگ-اخبار

راه های ترک سیگار

راه های ترک سیگار

راه های ترک سیگار

راه های ترک سیگار و ترک مواد مخدر می توانید با یک روانشناس خوب مشاوره شوید .اعتیاد به سیگار در بین جوانان امروزه بسیار زیاد شده است .کسی نمی تواند شما را مجبور به سیگار نکشیدن بکند . شما باید خودتان با اراده و خواسته خود اعتیاد به سیگار را کنار بگذارید . روانشناسان می توانند راه ها و روش های ترک آن را به شما مشاوره دهند .

راه های ترک سیگار

روش ترک سیگار

اگر در مدت زمان زیادی است که سیگار می کشید نباید توقع این را داشته باشید که در یک روز بیخیال سیگار شوید . می توانید برای شروع در روز های اول میزان سیگار را کم تر کنید سپس می توانید از قرص ها و داروهای ترک سیگار استفاده کنید . یک برنامه غذایی مناسب و تغذیه سالم می تواند به شما کمک بیشتری کند .

کسی که تصمیم به ترک سیگار می کند احتیاج به حمایت خانواده و دوستانش دارد .برای ترک سیگار بهتر است از روش های خانگی استفاده کنید .می توانید روش زندگی خود را تغییر دهید فعالیت روز خود را بیشتر کنید .ورزش یکی از بهترین روش ها برای سلامت بدن است .برای زندگی خود برنامه ریزی داشته باشید .

برای راه های ترک سیگار چه بخوریم ؟

افرادی که تصمیم به ترک سیگار دارند سوال می پرسند که برای ترک سیگار چه بخوریم؟ پزشکان چایی سبز را پیشنهاد می کنند .برای ریه و جلوگیری از سرطان هم بهترین گذینه است . ویتامین c در بدن افرادی که سیگاری هستند نسبت به افراد عادی بسیار پایین تر است .افراد سیگاری باید میزان مصرف ویتامین خود را بالا ببرند .

  • کیوی
  • توت فرنگی
  • گوجه فرنگی

از جمله مواردی هستند که می توانید در طول روز به عنوان ویتامین c استفاده کنید .سبزیجات هم برای کم تر شدن اثرات منفی سیگار بسیار مناسب است .از موادی که ضد باکتری هستند هم مانند سیر که می تواند از عفونت های تنفسی جلو گیری کند استفاده کنید .اما برای کسانی که مشگلات گوارشی دارند توصیه نمی شود ممکن است فرد دچاره مشکل کند .پودر سیر را می توانید جایگزین آن کنید .

یکی از روش هایی که جلوی لذت سیگار را می گیرد شیر است . و همچنین می تواند خطرات سیگار را کاهش دهد . مصرف ویتامین c می تواند باعث کاهش اشتهای فرد نسبت به سیگار بشود . قهوه باعث می شود فرد سیگاری اشتیاقش به سیگار چند برابر بشود بهتر است در زمان ترک برای مدتی قهوه را جایگزین چای کنید .

در روز های اول از غذاها و نوشیدنی هایی که علاقه بیشتری دارید استفاده کنید این باعث می شود مقابله با سیگار برایتان راحت تر شود .

بعد از ترک سیگار چه باید کرد ؟

استرس می تواند باعث شود که فرد به عادت های اشتباه گذشته باز گردد .بعد از راه های ترک سیگار باید از مواردی که منجر به استرس ما می شود دوری کنیم تا مجدد به سمت سیگار کشیده نشویم .افرادی که به تازگی سیگار را ترک کرده اند باید در روز حدود 40 دقیقه ورزش کنند . بعد از ترک سیگار ممکن است فرد وزنش بالا برود . تعادل نگهر داشتن وزن بدن بعد از ترک بسیار مهم است .و همچنین مصرف الکل را سعی کنید کنار بگزارید .

راه های ترک سیگار

بعد ترک سیگار

سیگار کشیدن فقط در همان چند دقیقه ای که مصرف می کنید لذت بخش است برایتان . اما اثار آن بعد از چند وقت بر روی سلامت و ظاهر شما پدیدار می شود . بعد از مدتی اکسیژن را از صورت شما گرفته و باعث افتادگی پوست و چین چروک و سیاه شدن زیر چشم خراب شدن دندان ها می شود .

نیکوتین موجود در سیگار در خواب شما مشگل ایجاد می کند . بعد از ترک سیگار بهتر است خواب کافی داشته باشید . بعد از این که سیگار را کنار گذاشته اید با افرادی که سیگاری هستند کم تر رفت و آمد کنید .اگر فکر سیگار در ذهنتان امد با کار ها و روش هایی که می تواند شما را هواستان را پرت کند مشغول کنید .سعی کنید از جمع های دوستانه که شما را به سیگار وسوسه می کنند دوری کنید .

چند توصیه برای مقاوت در برابر راه های ترک سیگار

از دارو ها و درمان هایی برای جایگزین سیگار استفاده کنید .آدامس ؛قرص ؛اسپری بینی می توانید جلوی میل شما را نسبت به سیگار بگیرند .اگر در هنگام صحبت کردن عادت دارید که سیگار بکشید می توانید با کشیدن خودکار بر روی کاغذ خود را سرگرم کنید .

اگر صبر و تحمل شما نسبت به راه های ترک سیگار به اتمام رسید و دیگر نمی توانید مقاومت کنید فورا خود را به کار دیگری مشغول کنید از خانه بیرون بروید شاید این کار ها بتواند هوس شما را نسبت به سیگار کم تر کند .با خود قول و قرار نگذارید که فقط در طول روز 1 عدد سیگار می کشم .همین کار شما را به وسوسه می اندازد که یک سیگار دیگر هم بکشید . خود را با روزنامه ؛خواندن کتاب؛ورزش کردن؛ قدم زدن؛ تماشای فیلم سر گرم کنید این فعالیت های کوتاه مدت می تواند به شما کمک کند .

اکثر ادم ها سیگار را راهی برای مقابله با استرس می دانند . سعی کنید از تکنیک هایی مثل نفس عمیق کشیدن ؛موسیقی؛ یوگا استرس خود را کاهش دهید .در زمان راه های ترک سیگار بادوستان و خانواده زیاد رفت آمد کنید تلفنی صحبت کنید این روش می تواند وقت شما را بگذراند و هواستان پرت شود . هر زمان که موفق شدید میل خود را نسبت به سیگار کنترل کنید و به سمت آن نروید به هدف خود برای ترک سیگار نزدیک تر شده اید .

از همین حالا برای ترک سیگار اقدام نمایید

یک دلیل قانع کننده و قوی برای ترک سیگار پیدا کنید .بعضی ها برای جلوگیری از سرطان ریه اقدام می کنند و بعضی ها برای جلوگیری از ناراحتیه قلبی .می توانید از پزشک خود تمام روش هایی که می تواند به شما کمک کند را بپرسید .در روز های اول برای ترک سیگار ممکن است بر روحیه شما تاثییر منفی بگزارد انرژیه شمارا بگیرد .شما باید بعد از آن به دنبال روش ها و راه هایی باشید که به شما آرامش می دهد .اگر قبلا اقدام به راه های ترک سیگار کرده اید و موفق نشده اید نا امید نشوید .می توانید مجددا شروع کنید .

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از سایت کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *