وبلاگ-اخبار

راه های تقویت بدن

راه های تقویت بدن

در این روز های کرونایی راه های تقویت بدن برای مردم اهمیت فراوانی دارد . در مرحله اول باید سیستم دفاعی بدن را در برابر ویروس ها میکروب ها تقویت کنیم . تا اجازه ورود به بدن را نداشته باشد . زمانی که خواب هستیم درواقع به بدن خود اجازه دادیم که استراحت کند و انرژی جذب کند.

راه های تقویت بدن

کمبود خواب باعث می شود که گلبول های سفید در بدن کاهش یابد و در نتیجه باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شود و به راحتی ویروس ها را به خود جذب کند . اگر در طول شبانه روز از 7 ساعت کم تر بخوابید میزان گرفتن ویروس را در بدن خود افزایش می دهید. اولین روش برای سلامت بدن سالم زندگی کردن است. رژیم غذایی مناسب و داشتن وزن متعادل فعالیت روزانه و ترک دخانیات می تواند روی سلامت شما تاثیر زیادی بگذارد .

کاهش استرس ،نظافت دست ها و بدن ،ورزش و فعالیت در طول روز، یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند در بالا رفتن سیستم ایمنی بدن شما تاثیر زیادی بگذارد .سعی کنید این کار را به خوبی انجام دهید همچنین تا جایی که می توانید از مصرف صابون آنتی باکتریال خود داری کنید.

راه های تقویت بدن

تامین ویتامین بدن

اگر در مصرف الکل زیاده روی می کنید نوشیدن آن را کم تر کنید. این کار باعث می شود درصد سلامت بدن شما بالا برود. اگر در طول روز با افراد زیادی در ارتباط هستید حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید ماسک بزنید و قبل و بعد غذا دست هایتان را بشویید. در هنگام سرفه یا عطسه جلوی دهانتان را با دستمال شخصی بگیرید .

رژیم غذایی مناسب برای تقویت بدن

مصرف ویتامین c d می تواند انرژی و ویتامین و تقویت بدن را تامین کند .هرگز نوشیدن آب را فراموش نکنید .آب کافی در بدن باعث می شود مغز به راحتی آب رسانی کند .قهوه ؛چای ؛ آب میوه هم شامل می شود .نوشیدن این موارد باعث می شود دستگاه گوارش هم به راحتی کار کند .

ویتامین d به راه های تنفسی کمک می کند تا عفونت وارد آن ها نشود سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند . البته منبع اصلی ویتامین d خورشید است که در دسترس همه مردم هم قرار دارد . شما به راحتی می توانید از خورشید ویتامین خود را تامین کنید .

مصرف ویتامین c هم می تواند به افزایش گلبول های سفید در بدن کمک کند . کیوی، بروکلی، پرتقال مواردی هستند که می توانید برای افزایش ویتامین و تقیویت خود مصرف کنید .

تقویت سیستم ایمنی بدن

متخصان می گویند بیشترین درصد سیستم ایمنی بدن به روده ارتباط دارد. روده سالم باعث افزایش سلامت بدن می شود. افراد با سنین بالا باید از مواردی که باعث استرسشان می شوند دوری کنند .باید تمرینات ورزشی یوگا را به طور مداوم داشته باشند. این فعالیت ها باعث می شود بدن در برابر عفونت ها قوی باشد . در هنگام خواب بدن در آروم ترین حالت ممکن قرار دارد و این موضوع باعث می شود که استرس فرد کنترل و کاهش یابد .

بعضی از گیاهان و داروهای گیاهی می تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند . اما ممکن است واکنش هر فرد نسبت به این دارو ها متفاوت باشد و در عوض بالا بردن سیستم ایمنی بدن باعث کاهش مقاومت بدن بشود . از مصرف الکل به مقدار زیاد پرهیز کنید .

خوشحال بودن و خندیدن به هر شخصی احساس بهتری به فرد می دهد سعی کنید همیشه انرژی منفی را از خود دور و انرژی مثبت دریافت کنید .ارتباط های اجتماعی بالا می تواند تاثیرات خوبی بر سیستم ایمنی بدن بگزارد .این موضوع باعث افزایش طول عمر هم می شود .

 راه های تقویت بدن-دوش آب سرد

محققان می گویند کسانی که دوش آب سرد می گیرند نسبت به افرادی که با آب گرم حمام می کنند تعداد گلبول های سفیدشان بیشتر و سپس باعث مقاومت بیشتر در بدن می شود .هنگامی که تمام بدن خود را در آب سرد قرار می دهیم باعث می شود که بدن در حالت سفت قرار بگیرد و در برابر استرس و عفونت انعطاف پزیریشان بالا برود باید حدود 2 تا 3 دقیقه قبل از خروج از حمام دوش آب سرد بگیرید .البته مراقب باشید آب خیلی سرد نباشد که به بدنتان شوک ناگهانی وارد شود.

 

مواد مغزی مصرف کنید

  • کلم
  • هندوانه
  • بادام
  • جوانه گندم
  • ماست گم چرب
  • چای
  • اسفناج
  • سیر

یک مشت بادام می تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابل اسیب دیدگی ها محافظت کند .بادام حاوی ویتامین E است. روزانه سعی کنید از ماست کم چرب استفاده کنید کلسیم بدن را تامین می کند . سیر یکی از بهترین داروی زد عفونی کننده برای بدن است. همه ی این ها از جمله راه های تقویت بدن است.

راه های تقویت بدن

تقویت بدن در خواب

یکی دیگر از تامین کننده ویتامین بدن اسفناج است .این ماده غذایی کمک می کند تا بدن سلول های جدید بسازد و به افزایش ویتامین C و آنتی اکسیدان ها کمک کند. سبزیجات را سعی کنید خام و یا نیمه پخته مصرف کنید این موضوع باعث می شود که مواد مقوی موجود در سبزیجات کامل به بدن شما برسد .

استفاده از زینک برای بدن بسیار موثر است .می تواند با میگو ویتامین بدن خود را تامین کنید .البته نباید در طول روز بیش تر از نیاز بدن از زینک استفاده کنید .

مواد غذایی که موجب پایین آمدن سیستم ایمنی بدن می شود

استفاده از روغن غذاهای چرب قند شیرینی از جمله مواردی هستند که باعث می شود کالری بدن به سرعت بالا برود و موجب افزایش وزن بدن شود .همچنین افرادی که دارای وزن بالا هستند ببشتر در خطر ابتلا به ویروس را دارند .شیرینی و قند باعث خراب شدن و از بین بردن دندان و پوسیدگی آن می شود . البته غذاهایی که دارای فیبر بالایی دارند مثل برنج، عدس می توانند قند خون را متعادل کنند .و میزان سلامت بدن را بهتر کند. یکی از دلایلی که نباید از این نوع غذا ها استفاده کنیم اثر منفی آن ها بر روی بدنمان است .

و همچنین مقاومت بدن را در برابر ویروس پایین می آورد. پزشکان احتمال می دهدند که وجود چربی در بدن میزان درصد سرطان را بالا می برد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *