وبلاگ-اخبار

رژیم غذایی زمستان

رژیم غذایی در فصل زمستان

رژیم غذایی زمستان یکی از انواع رژیم ها است که در ارتباط با رژیم باید اینگونه گفت که یک روش تغذیه ایه سالم برای داشتن یک وزن متعادل است.رژیم غذایی انواع مختلفی دارد که ما اینجا میخواهیم در ارتباط با رژیم فصلی در واقغ رژیم لاغری در فصل زمستان اطلاعاتی را ارائه دهیم.

رژیم فصلی چیست ؟

در واقع رژیمی به اسم و عنوان رژیم فصلی وجود ندارد رژیم ها همیشه بر اساس فصل و داشتن تنوع نوشته میشوند یعنی همیشه در 4 فصل سال برخی مواد غدایی بیشتر در دسترس است یا برای مثال گاهی اصلا مواد غذایی که در تابستان یافت میشود در زمستان نمیتوان پیدا کرد. از این رو فصل اهمیت بسیاری در داشتن یک رژیم سالم و مرتب دارد.

مثلا در فصل تابستان یا در فصول گرم سال تاکیید میگردد که آب بیشتری بنوشیم.

رژیم لاغری در فصل زمستان:

در زمستان مراسم ها و حتی ممکن است مناسبت هایی باشد که موجب پرخوری ما و در نهایت چاقی شود همچنین این فصل دارای مزاج سرد است بنابر این ببهتر از وعده های غذایی گرم استفاده شود و از اب و نوشیدنی های ولرم یا گرم بنوشید. از این رو یک سری از راهکار ها برای پیشگیری از چاقی در فصل زمستان و در انتها چند مواد غذایی که کمک کننده به رژیم لاغری فصل زمستان است را پیشنهاد میکنیم.

نوشیدن آب و لیمو ترش

آب لیمو رژیم غذایی در فصل زمستان

مقاوم کردن بدن

این نوشیدنی توانایی این را دارد که تا پایان روز بدن شما را مقاوم نگه دارد.

پرخوری نکنید-رژیم غذایی زمستان

پرخوری رژیم غذایی در فصل زمستان

جلوگیری از پرخوری

گاهی بعضی از افراد فقط برای سرگرمی یا برای شدت علاقه به غذا پرخوری میکنند نکته مهم در رژیم فصلی زمستان این است که از پرخوریتان جلوگیری کنید یعنی این که چه غذایی مقابل شما است مهم نیست شما باید بتوانید مقدار مشخصی از ان را میل کنید شما مجبور به تمام کردن کل غذایی که رو به روی شما گذاشته شده نیستید.

وعده های اصلی غذا را حذف نکنید

یکی از رایج ترین و بزرگترین اشتباهات افراد در رژیم لاغری این است که وعده های اصلی غذا را حذف میکنند.این کار کاملا اشتباه است زیرا با این کار از نطر ذهنی میلتان به غذا را بیشتر میکنید و متابولیسم بدن را کاهش میدهید.به جای حذف وعده اصلی همه وعده ها را در زمان مناسب استفاده کنید ولی کمتر بخورید یعنی همانطور که بالاتر ذکر شد پرخوری نکنید و در طول روز از خوراکی ها و مواد غذایی سالم تر استفاده کنید.

تمام مواد مورد نیاز در دستور غذایی را استفاده نکنید-رژیم غذایی زمستان

یعنی مثلا اگر در یک دستور غذایی کره یا خامه باید استفاده شود به جای آن از شیر نارگیل استفاده کنید .

غذاهای خانگی مصرف کنید

غذای خانگی رژیم غذایی در فصل زمستان

استفاده مواد سالم

برای کاهش سایز دور شکم به جای استفاده از غذا های پرچرب رستوران ها و غذاهای بیرون از مواد سالم خانگی استفاده کنید.

حواستان به زمان مصرف مواد غذاییتان باشد-رژیم غذایی زمستان

توصیه میشود هیچگاه در ساعات پایانی روز وعده های غذاییتان را میل نکنید.

اگر طوری برنامه ریزی کنید که وعده غذایی شام خود را ساعت 6 میل کنید بهتر است بعد از ان هم میتوانید با خوردن اب و لیمو ترش چکانده شده در ان سر کنید زیرا اگر در ساعات پایانی روز معده خودتان خالی باشد این میتواند به روند کاهش وزن و یا حتی جلوگیری از افزایشش وزن کمک کند.

هنگام دورهمی ها تنقلات و مواد غذایی کم یا سالم میل کنید

مواد غذایی سالم رژیم غذایی زمستان

خوراکی سالم استفاده کنید

در دورهمی ها همیشه تنقلات و مواد غذایی وسوسه کننده ای است که میل ما به خوردن ان ها زیاد است اما پیشنهاد میشود به جای پر کردن بشقاب خودتان با تنقلات چاق کننده بهتر است از میوه ها و خوراکی های سالم تر استفاده کنید تا چاق نشوید.

در رستوران ها و … از قبل تصمیم بگیرید که چه چیزی میخواهید بخورید

گاهی افراد وقتی تنوع غذا های رستوران ها یا مراسم ها را میبینند وسوسه میشوند و از همه نوع غذا ها میل میکنند .برنامه ریزی و دانستن این که چه چیزی میخواهید میل کنید کمک بسیاری در رژیم غذایی میکند.

ورزش کردن در خانه-رژیم غذایی زمستان

ورزش در خانه رژیم غذایی

20 دقیقه ورزش

ممکن است بعضی افراد به دلیل هوای سرد یا هر دلیل دیگری نتوانند به باشگاه یا بیرون خانه بروند و ورزش کنند ،اما ورزش کردن در خانه هم ممکن است .توصیه میشود صبح ها بعد خوردن اب لیمو ترش 20 دقیقه ورزش کنید این ورزش صبح نه تنها در زمستان بلکه در سایر فصل ها هم موجب کاهش وزن میشود. شما میتوانید حتی با خریداری و تهیه لوازم و دستگاه های ورزشی مانند دوچرخه ( دوچرخه ثابت ) ، الپتیکال و … در خانه خودتان به ورزش کردن ادامه دهید .

به همراه داشتن یک میان وعده سالم

همیشه در کیف خود یک میان وعده سالم به همراه داشته باشید تا هنگام گرسنگی میل کنید این میان وعده میتواند پسته،میوه و ... باشد.

گاهی به کلاس های تناسب اندام بروید-رژیم غذایی زمستان

رفتن به این کلاس ها هم شما را شاد تر خواهد کرد هم یک برنامه غذایی مناسب به شما ارائه خواهند داد و این کار کمک به کاهش وزن شما خواهد کرد

معرفی 6 خوراکی زمستانی برای رژیم غذایی زمستانی

هویج: در فصل زمستان هویح کالری دریافتی بدن را کاهش میدهد

ترب: این گیاه اب و فیبر خوراکی زیادی دارد بنابراین با خوردن آن احساس سیری به ما دست میدهد و از خوردن خوراکی های ناسالم پرهیز میکنیم

پیاز: ماده معدنی کروم ( که به سلول کمک میکند تا به انسولین واکنش نشان دهد و گلوکز خون را کنترل میکند) زیادی دارد که تاثیر بسیاری بر کاهش وزن دارد.

تره فرنگی: این سبزی با داشتن املاح معدنی بسیار مثل آهن و کلسیم به کاهش وزن و چربی های شکم کمک میکند.

سیب زمینی: این خوراکی نیز به دلیل داشتن فیبر زیاد ( فیبر محلول و فیبر غیر محلول ) کلسترول بد خون را کنترل میکند.

اسفناج: این سبزی نسبت به بقیه سبزی های سبزرنگ فیبر خوراکیه زیادی دارد و همچنین آنتی اکسیدان نیز دارد که به افزایش سطح انرژی بدن در هوای سرد زمستان نیز کمک میکند که این عمل باعث کاهش وزن خواهد شد.

جمع بندی:

در انتها باید گفت رژیم غذایی و تمام این نکاتی که گفته شد در نهایت به اراده خودتان بستگی دارد با ورزش کردن ( حتی با لوازم ورزشی یا بدنسازی مانند تردمیل و … که در خانه دارید ) و خورد و خوراک مناسب میتوان رژیم غذایی مناسبی را در طول تمامی فصل ها رعایت کرد.از دیگر خوراکی ها میتوان به پستوی دانه کدو تنبل، الو خشک، چای سبز، کلم بروکسل تفت داده شده، حمص چغندر، کدو حلوایی ، اسپاگتی،کیوی ، رازیانه،قارچ، برنج قهوه ای، کدو حلوایی زمستانی، سیب، پسته، سبزیجات یا برگ سبز، فلفل تند، کفیر، سییب زمینی پخته یا تفت داده شده، کد حلوایی ، لیمو، کینوا و گوجه فرنگی و … نیز اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید